حق التدریسی شدن سرباز معلم ها 98
نوشته شده توسط : nezam

حقوق پایین معلمان آنها را به کار در موسسات آموزشی وادار می‌کند، می‌توان از معلمان در دوشیفت استفاده کرد با این اقدام از یک سو تا حدودی کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود و از سوی دیگر می‌توان به بهبود وضعیت معیشتی معلمان کمک کرد.به زعم این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ؛ می‌توان برخی از هنرستان‌ها را دوشیفته کرد بسیاری از معلمان صبح در مدارس تدریس می‌کنند و عصر نیز فعالیت‌های اقتصادی دیگری انجام می‌دهند این معلمان با دوشیفته شدن هنرستان‌ها می‌توانند عصرها نیز در مدارس به کار خود ادامه دهند.

*استفاده از سربازان معلم یکی از راهکارهای جبران کمبود دبیر در هنرستان‌ها است

عزیزان در این مقاله به بررسی حق التدریسی شدن معلم ها پرداخته ایم و توضیحات مفصلی در این خصوص داده شده است امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد توجه و رضایت شما همراهان قرار گیرد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه  "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 

,,,,,,,,

 

 

 

استفاده از سرباز معلم

اگرچه استفاده از سرباز معلم یکی از راهکارهای جبران کمبود دبیر در هنرستان‌ها است اما سربازی کاری اجباری است بنابراین نمی‌توان از آنها انتظار ارائه تدریس به روز و کامل را داشت. این افراد با روان شناسی مرتبط با دانش‌آموزان، فن کلاس‌داری و.. آشنا نیستند اما در حال حاضر که راه چاره دیگری برای آموزش و پرورش نمانده می‌توان از ظرفیت و توانایی آنان استفاده کرد و با برگزاری برخی دوره‌های آموزشی آنها را برای حضور در کلاس‌ها آماده کرد.باید از ظرفیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استفاده کرد

بابایی صالح ادامه داد: در بین معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی افرادی هستند که مدرک تحصیلی آنها رشته‌های مرتبط با حوزه‌های مهارتی است هرچند این نیروها استخدام نشده‌اند اما می‌توان از این نیروها استفاده کرد.

 

 

 

لزوم جذب معلمان حق‌التدریس

حاجی‌بابایی بر لزوم جذب معلمان حق‌التدریس تأکید کرد و با بیان اینکه در جایی که معلم کم داریم، استخدام نیروهای حق التدریس نیاز به آزمون ندارد، افزود: در این موضوع دو سوال وجود دارد که اگر اینها معلم بوده و بر تدریس تسلط دارند، نیاز به آزمون ندارد و اگر معلم نبوده و شایستگی تدریس ندارند، چرا آموزش و پرورش اجازه ورود آنها را حداقل در پنج سال گذشته به کلاس‌های درس و معلمی فرزندان ما داده است؟

جذب معلمانی که با برچسب خدماتی عنوان می‌شوند، در رویکردی که قبل از ما وجود داشت، معلم نباید جذب می‌شد بلکه تنها نیروهای خدماتی از طریق شرکت‌های خدماتی جذب می‌شدند.وزیر اسبق آموزش و پرورش اضافه کرد: تعداد بسیاری از جوانان با مدارک لیسانس و فوق لیسانس با عنوان خدمت گذار اما در اصل معلم وارد آموزش و پرورش شدند و عنوان معلمی را به معلمانی که با عنوان خدمتگذار مشغول تدریس بودند، برگرداندیم.تنها در شهر تهران یک‌هزار و 900 فوق لیسانس و لیسانس این وضعیت را داشتند، به ما می‌گویند شما خدمتگذاران را معلم کردید که باید به اینها گفت، شما معلمان را خدمتگذار کرده بودید که ما عنوان معلمی را به آنها بازگرداندیم.حاجی بابایی به تأثیر جذب سالانه 30 هزار جوان در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال ایمن و پایدار و کاهش نرخ بیکاری از پیامدهای دیگر این اقدام است.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای آموزش و پرورش که دارای مدرک دکترا هستند، یادآور شد: این گروه از معلمان به شیوه‌های آموزش و نظریه‌های یادگیری و صلاحیت حرفه‌ای معلمی اشراف دارند.رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: از آنجا که 70 درصد صلاحیت‌های آموزش و تدریس و 30 درصد دانش تخصصی برای اساتید مهم است، معلمان این مزیت را دارند که در کنار صلاحیت‌های تخصصی رشته مربوطه، شیوه‌های تدریس و آموزش را می‌شناسند و در دانشگاه فرهنگیان موفق خواهند بود.



آموزش‌وپرورش درباره اجرای قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس وآموزشیاران نهضت سواد آموزی بخشنامه‌ای را صادر کرده است:به منظور تمهید مقدمات لازم برای شناسایی افراد مشمول قانون مصوب سوم شهریور ۹۵ مجلس شورای اسلامی و به منظور اجرایی‌کردن قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ مجلس، با رعایت موارد ذیل اقدام لازم برای شناسایی افراد مشمول قانون انجام می‌شود.

 

 

نیروهای مشمول قانون یاد شده

الف. نیروهای پیش‌دبستانی: افرادی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و بنابر اسناد و مدارک ثبت و احراز شده از حساب‌های دولتی یا اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

ب. نیروهای خرید خدمات آموزشی: به افرادی اطلاق می‌شود که طی سال‌های تحصیلی ۸۷-۸۸ و ۸۸-۸۹ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق شرکت‌های خدمات آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

ج. نیروهای حق‌التدریس غیرمستمر: به افرادی اطلاق می‌شود که از سال ۷۹ تا قبل از ۹۱ با داشتن کدپرسنلی در مدارس دولتی به عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد همکاری داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

د. آموزشیار: فردی است که با رعایت و ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و کد پرسنلی بین سال‌های ۷۹ تا قبل از سال ۹۲ با نهضت سواد آموزی همکاری داشته است.

 




نیروهای نهضت باید در آزمون شرکت کنند

لازم به ذکر است آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر "دو نفر و بالاتر" که قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت، سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام خواهند شد.

هر نوع بکارگیری نیرو به صورت حق‌التدریس آزاد برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از مشمولین قانون مزبور، منوط به نیاز آموزش‌و پرورش بر اساس رشته تحصیلی، دوره، جنسیت، سنوات همکاری و صدور مجوزهای لازم از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع خواهد بود.در صورت تایید پرونده آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر "دو نفر و بالاتر" توسط کمیته توسعه مدیریت منطقه، ناحیه و کمیته سرمایه انسانی استان و کار گروه اعزامی استاد بر اساس شرایط و ضوابط و آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد جهت شرکت در آزمون معرفی خواهند شد.

 

منبع:حق التدریسی شدن سرباز معلم ها

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: حق التدریسی شدن سرباز معلم ها 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: